Wij behandelen uw vraag op werkdagen tussen 9.00 en 13.00 uur.
Stuurt u ons een bericht buiten deze openingstijden? Dan nemen wij dat op de eerstvolgende werkdag in behandeling.
Vermeld in het bericht:
of u de vraag stelt als patiënt, verzekerde of zorgprofessional;
waar de vraag over gaat (bijv. onderwerp en/of zorgsector).
Heeft u een uitgebreidere vraag? Stuur dan een e-mail naar info@nza.nl.
Voor zowel WhatsApp als de mail geldt: deel géén persoonlijke gegevens zoals uw burgerservicenummer (BSN) of rekeningnummer.
Een melding doen?
Wilt u een melding doen? Ga hiervoor naar ons Meldpunt.
Klanttevredenheidsonderzoek
Om de kwaliteit van onze dienstverlening te onderzoeken en verbeteren, doen wij klanttevredenheidsonderzoek. Indien u contact hebt gehad met de NZa, dan kunt u namens ons door KCM Survey benaderd worden om deel te nemen aan dit klanttevredenheidsonderzoek. Hiervoor gebruiken wij uw e-mailadres, of uw telefoonnummer indien u uw vraag via WhatsApp of telefoon heeft gesteld. We nodigen u in dat geval per mail of per SMS uit om een vragenlijst in te vullen om de kwaliteit van onze dienstverlening te onderzoeken en verbeteren.
Zodra u de vragenlijst heeft ingevuld, ontvangen wij de resultaten van deze vragenlijst geanonimiseerd. Dit houdt in dat uw e-mailadres of telefoonnummer niet meer te koppelen is aan de antwoorden die u gegeven hebt op de vragenlijst. Als u meedoet met ons klanttevredenheidsonderzoek, dan bewaart KCM Survey uw persoonsgegevens 3 maanden.
Wij verwerken uw persoonsgegevens op basis van het gerechtvaardigd belang, namelijk om onze dienstverlening te onderzoeken en te verbeteren. Meer informatie over het verwerken van persoonsgegevens door de NZa vindt u op onze pagina over Privacy.
Zoekt u informatie over iets anders? Zie hieronder:
Kerst: woensdag 25 en donderdag 26 december 2024 + vrijdag 27 december (dag na kerst)
Bezoek aan de NZa
Bij de NZa geldt een legitimatieplicht. Bent u bezoeker dan kunt u zich legitimeren met paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of rijkspas. Zonder legitimatie kunt u het pand niet betreden.
Ziet u een kwetsbaarheid in onze ICT-beveiliging? Meld dat dan aan het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC). Het maken van zo'n melding heet Coordinated Vulnerability Disclosure (CVD). Wij bekijken samen met het NCSC het probleem en lossen dit zo snel mogelijk op.
Would you like to inform us about vulnerability in the NZa ICT system? Please report this to the National Cyber Security Centre (NCSC). This kind of report is called a Coordinated Vulnerability Disclosure (CVD). Together with the NCSC we will look into the problem and solve it as soon as possible.
Wilt u een van onze medewerkers of bestuurders uitnodigen voor een presentatie of deelname aan een debat? Of wilt u een werkbezoek aanvragen? Vul dan het aanvraagformulierin.
Request presentation by the NZa or want to visit the NZa?
For requests to the Dutch Healthcare Authority to be of assistance to you by giving a presentation, use the applicationform. You can also use the form if you want to visit the NZa.
Iedereen kan bij de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) een verzoek indienen om openbaarmaking van informatie. De Wet open overheid (Woo) regelt de behandeling en het toetsingskader van deze verzoeken.