Vraag en antwoord NZa aanvragenportaal
Op deze pagina vindt u informatie over het gebruik van het NZa aanvragenportaal en het inloggen met eHerkenning.
Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord
- Hoe meld ik mijn organisatie aan voor het NZa aanvragenportaal?
- Hoe log ik namens mijn organisatie in op het NZa aanvragenportaal?
- Hoe verander ik mijn wachtwoord?
- Hoe wijzig ik het geregistreerde e-mailadres voor het NZa aanvragenportaal?
Inloggen met eHerkenning
- Ik wil inloggen met eHerkenning. Wat moet ik allemaal regelen?
- Wat is eHerkenning?
- Waarom stapt de NZa over naar inloggen met eHerkenning?
- Moet ik eHerkenning gebruiken om in te loggen in het NZa aanvragenportaal?
- Waar vraag ik eHerkenning aan?
- Welk betrouwbaarheidsniveau heb ik nodig om in te loggen bij de NZa?
- Heb ik een algemene of specifieke autorisatie nodig?
- Ik moet mijn NZa nummer(s) koppelen aan mijn KvK-nummer. Hoe doe ik dat?
- Mijn organisatie heeft meerdere NZa-nummers. Kan ik die allemaal aan één KvK-nummer koppelen?
- Mijn organisatie heeft meerdere NZa-nummers. Kan ik die laten samenvoegen?
- Ik ben ingelogd bij mijn eHerkenningsleverancier, maar heb toch geen toegang tot het NZa aanvragenportaal. Wat kan ik doen?
- Ik heb problemen bij het inloggen met eHerkenning. Wat kan ik doen?
Gebruik portaal
- Hoe kom ik bij mijn formulieren?
- Hoe kan ik een formulier openen en invullen?
- Hoe onderteken ik het formulier?
- Hoe weet ik dat een beschikking voor mijn aanvraag is gepubliceerd in het portaal?
Langdurige zorg
- Wanneer heb ik een NZa-nummer nodig voor de Wlz?
- Waarvoor heb ik een NZa-nummer nodig in de Wlz?
- Wat houdt de berichtenfunctie aan de rechterkant in het dossier in?
- Hoe kan ik zien of het zorgkantoor/de zorgverzekeraar het formulier heeft ondertekend? En hoe kan ik het formulier indienen bij de NZa?
- Ik kom er niet uit met zorgkantoor/zorgverzekeraar. Kan ik het formulier eenzijdig indienen?