Heb ik een algemene of een specifieke autorisatie nodig?
Bij aanvraag van uw eHerkenningsmiddel kiest u of u het middel wilt gebruiken voor de gehele organisatie (algemene autorisatie) of voor een specifieke combinatie van KvK-nummer en KvK-vestigingsnummer (specifieke autorisatie).
Gebruikt uw organisatie het NZa-aanvragenportaal met één NZa-nummer?
Dan is de algemene autorisatie voldoende om ervoor te zorgen dat u het NZa aanvragenportaal kunt blijven gebruiken zoals u gewend bent. Nadat u uw NZa-nummer aan uw KvK-nummer heeft gekoppeld, heeft u toegang tot alle dossiers van uw NZa-nummer.
Heeft u al een eHerkenningsmiddel met specifieke autorisatie? Dan moet u ook het juiste KvK-vestigingsnummer koppelen aan uw NZa-nummer om toegang te houden tot uw dossiers in het NZa aanvragenportaal.
Gebruikt uw organisatie het NZa-aanvragenportaal met meerdere NZa-nummers voor verschillende vestigingen?
Dan krijgt u met de algemene autorisatie toegang tot alle dossiers van alle NZa-nummers die u aan uw KvK-nummer koppelt. De algemene autorisatie van het eHerkenningsmiddel geeft toegang tot informatie van alle vestigingen.
Wilt u dat niet? Dan geeft een eHerkenningsmiddel met autorisatie voor een specifieke combinatie van KvK-nummer en KvK-vestigingsnummer u de mogelijkheid om in te stellen wie het NZa aanvragenportaal voor welke vestiging kan gebruiken. Dit doet u door de juiste KvK-vestigingsnummers aan de juiste NZa-nummers te koppelen.